Vláknina pro zdraví

 

Organismus bez vláknin, nebo s příliš malým množstvím vlákniny může mít problém s řádným fungováním zažívacího traktu. To je důvod, proč ho dodávat tělu ve vyšších dávkách.

vlákniny, vláknina Vláknina je vlákno, které se nachází v luštěninách, vícezrnném chlebu, slupkách ovoce nebo zeleniny. V těle není strávena, ale pomáhá při trávení všeho, co projde trávicím traktem. Podporuje práci a pohyb střev - to jsou ty nejcennější vlastnosti. Pomáhá vytvářet střevní bakterie a podporuje správný metabolismus. Vyplňuje střeva, což způsobuje pocit sytosti, takže je to velmi cenný prvek v redukčních dietách.

Kromě toho pomáhá předejít mnoha nemocem. Působí proti vzniku nádorů – odstraňuje z těla toxické a rakovinotvorné látky, pečuje o krevní oběh, snižuje hladinu cukru v krvi a zmenšuje vstřebávání cholesterolu.

Taková ochrana pro lidské tělo je možná při konzumaci pouhých 40 g vlákniny denně. To není moc, ale stejně má naše tělo nedostatek vlákniny. Obvykle mu poskytujeme asi 30 procent denní dávky.