Jíst zdravě! Jezte ovoce a zeleninu!


Kofein a zdraví

Káva je stále oblíbeným nápojem. Pijeme to víc a víc. Přesto podlehneme mnoho mýtů o její provoz.

Rychlým tempem života, dělá to často citime se vyčerpaná a unavená. Pak se obvykle spadají zpět na kávu, což nás řadí na naše nohy. Víme, že to má povzbuzující vlastnosti, ale ne docela schopný používat je.

Káva vděčí za svou moc kofeinu. Ona ukončí ospalost, zlepšuje koncentraci a stimuluje logické myšlení. Stává se, že i po několika šálků kávy je těžké na dlouhou dobu pro nás udržení tohoto stavu. To vyplývá ze skutečnosti, že náš způsob pití kávy je špatné. Typicky, to zahrnuje pití kávy rychle v dopoledních hodinách, což nám pomáhá probudit, a pak několik dalších v průběhu dne. Proto nabízíme kofein-méně, ale ve velkých dávkách. Efektivní způsob, jak využít potenciál kofeinu je pít více kávy menší, ale častěji. Stojí za připomenutí, že kofein začíná pracovat asi po 30 minutách po vypití kávy.

Existují obavy, že tento přístup určitě neovlivní nepříznivě na zdraví. To nebude. Kromě toho může káva kteoru pijeme v mezích zdravého rozumu snížit riziko diabetu typu II, zabránit cirhóza. Také zlepšuje metabolismus, což je velmi důležité při dietě. Při zachování moderování není žádný nepříznivý dopad na zdraví. Denní, bezpečná dávka je 500 mg kofeinu, což znamená až deset šálků kávy s kapacitou 100 ml. Hrnek na kávu (200 ml) obsahuje 75 mg kofeinu, a uvařená káva - 85 mg.

Po překročení standardní, káva může způsobit nežádoucí účinky, požití 750 mg vzniku záchvatů, svalové napětí, poruchy koncentrace a poruchy spánku. Lidé, kteří pijí kávu občas se však může cítit, že po snížení dávky. Upozorňujeme však, že množství kofeinu by neměl být započten pouze poté, co počet opilý kávy. Kofein je také nalezený v čaji, čokolády nebo energetické nápoje. K dispozici je také součást některých léků.

Dalším mýtem o kofein je tvrzení, že je to návykové. To není pravda. Kofein sám není návykové vlastnosti. Závislost je spiše kvůli jeho lásku kávy.